Cast & Crew

Tim Aafjes

Artistiek leider en choreograaf

Tim Aafjes, 36 jaar oud en als klein jongetje al fan van dansen. Hij deed graag artiesten na als Michael Jackson en Usher. Ook vond hij het leuk om zelf dansen te maken.

In 2009 startte hij met het volgen van lessen. In 2010 behaalde hij zijn licentie en begon met lesgeven aan drie groepen in Eibergen. Inmiddels is Tim fulltime bezig met het dansvak. Tim is coƶrdinator van Penta Dance Department en geeft daar lessen in de Urban dansstijlen aan kinderen vanaf 4 jaar tot en met een 30+ groep, waarvan vier wedstrijdgroepen. Met de wedstrijdgroepen behaalde hij verschillende nationale titels en danste hij internationale wedstrijden. Zo won hij een zilveren medaille met zijn team Vanilla Funk. Als duo danser stond hij op het WK in Orlando Florida en behaalde hij driemaal een derde plek op het EK met Kimberley Assink. Als coach en choreograaf van het duo Fleur & Manou won hij twee gouden medailles op het EK.

Naast de wedstrijdgroepen en reguliere lessen heeft hij projecten gedaan als choreograaf voor musicals, muziekvideo’s en theaterproducties met live bands en orkesten bij o.a. het WMT en het steengroevetheater. Bij het conservatorium ArtEZ in Enschede is Tim performance coach dans bij de pop acedemie en geeft hier minor- en keuzevak dans. Als kers op de taart en hetgeen waar hij het meest trots op is is dat hij in 2018 samen met Lidy Hungerink Evolutio heeft opgezet.

“Het mooiste wat ik kan doen is jonge talenten een podium bieden en daarbij dans en cultuur een boost geven in Oost Nederland”

Lidy Hungerink

Artistiek leider en choreograaf

Lidy Hungerink, 29 jaar en al vanaf jonge leeftijd bezig met dans. Al op haar derde jaar begon ze met het volgen van lessen. Ze danste jazz, ballet, streetdance en modern. Deze ervaring deed ze op bij de plaatselijke gymvereniging (in Borculo) en bij balletscholen in Lochem en Deventer. Vervolgens is Lidy naar twee vooropleidingen geweest aan de Fontys Dansacademie in Tilburg en het Kunsthumaniora in Antwerpen (Belgiƫ).

In haar examenjaar van de HAVO heeft ze auditie gedaan voor de docent dans opleiding. Uiteindelijk is het ArtEZ Dansacademie geworden en heeft ze hier in 2014 haar Bachelor Docent Dans behaald.

Lidy koos er bewust voor om in het oosten van Nederland les te gaan geven. Ze begon met het opzetten van balletlessen in Borculo. Na enige tijd kwamen daar ook andere stijlen bij. Haar passie ligt bij de stijlen Modern en Klassiek Ballet. Daarnaast is ze choreografe voor projecten zoals bij Stichting Evolutio.

Een toppunt voor haar was de Kinderproductie voor 3+ jaar Van Top Tot Teen. Maar ook de grote producties hebben haar veel uitdaging gegeven.

“‘Wat ik zo leuk vind aan Evolutio is dat je met getalenteerde collega choreografen en dansers mag werken, met allemaal dezelfde focus.”