Grens

Op zaterdag 2 november was in Theater de Storm te Winterswijk de première van de dansvoorstelling Grens. Een afwisselende voorstelling met een indrukwekkend verhaal. Het regionale danstalent zetten een show neer van hoog niveau. Opvallend detail is dat we met onze stichting duidelijk in een behoefte voorziet: er werden dit jaar 45% meer kaarten verkocht dan in 2018.

‘Enorm genoten en 100% verrast door de professionaliteit van dansers en muziek, het emotionele verhaal werd op een schitterende wijze uitgebeeld.’

In het begin van de voorstelling werd op indrukwekkende wijze het verhaal verteld van twee zusjes. Middels een schimmenspel liet men zien dat de vader de moeder en de meisjes verlaat en dat een aantal jaren later ook de moeder komt te overlijden. Begeleid door live piano- en vioolmuziek zag je hoe de zussen elkaar probeerden te steunen. Dat ieder op zijn eigen manier omgaat met het verlies van een dierbare werd duidelijk toen de zussen besloten de wereld rond te trekken. De ene zag alles positief en stond open voor nieuwe dingen terwijl de ander bang is voor nieuwe dingen en juist de negatieve kanten zag. Hun wegen scheidden.

De bezoeker werd in het verhaal gezogen door de afwisselende dansstukken in de stijlen urban, moderne dans en klassiek ballet.

“Het was geweldig. Voor een pauze aangrijpend en beklemmend. We werden echt in het verhaal gezogen. De tweede helft was een wervelende reis rond de wereld. Wat een kwaliteit en afwisseling”, laat Stichting Pak An op social media weten.

‘We werden echt in het verhaal gezogen. Wat een afwisseling en kwaliteit’

Enorme groei

Stichting Evolutio heeft in haar tweede voorstelling een duidelijke groei laten zien ten opzichte van de eerste voorstelling. Qua decor, kostuums en special effects werd meer uitgepakt. Een van de klapstukken was een dans uitgevoerd door vijf dansers in ledpakken. Dat de kaartverkoop zo enorm gestegen is ten opzichte van vorige jaar beloofd veel goeds voor de toekomst. “We hopen dat we door kunnen groeien met onze stichting. We willen echt van betekenis zijn voor het danstalent in Oost Nederland, maar ook voor het theaterpubliek. Dat kunnen we alleen als we voldoende steun krijgen. We zijn daarom heel bij dat we dit jaar een bijdrage hebben ontvangen van onder andere het VSB Fonds, Prins Bernhard Cultuurfonds en de gemeente Winterswijk.

Daarnaast waren er andere sponsoren en ook particulieren die ons ondersteunden. Maar ook veel vrijwilligers die enorm veel gedaan hebben, zonder hen was dit niet mogelijk geweest”, laten de trotse artistiek leiders Lidy Hungerink en Tim Aafjes weten.

Deze voorstelling is nog maar net achter de rug, maar het duo zit alweer vol plannen. Wat precies laten ze nog even in het midden. “We gaan eerst nagenieten, maar ook de mogelijkheden onderzoeken hoe we richting de toekomst verder gaan. Er zijn plannen genoeg, maar net als vorig jaar zullen we ook weer op zoek moeten naar de financiële middelen om dit allemaal mogelijk te maken”, besluit het duo.