Paradisum

Op zondag 28 november 2021 haalden we iedereen even helemaal weg uit alle coronazorgen en stapten we een ‘Paradisum’ in. De borrelshow was een groot dansspektakel aangevuld met zang, live instrumenten, acteurs en entertainers.

‘Het was een feest zoveel talent en plezier op het podium te zien’

De dansers van Stichting Evolutio trakteerden de gasten op een grote diversiteit aan dansstijlen. Daarnaast waren het Winterswijks Muziek Theater, poi’er Claudia van Bree en zangeres en danser Alissa Müller te gast, was er muzikale begeleiding op piano door Dennis Weelink en lag de presentatie in handen van Sten Geerdink en Mark Wevers.

Nieuw in deze show was dat we ook gebruik maakten van gastchoreografen. We vinden het namelijk belangrijk om niet alleen danstalent, maar ook choreografisch talent de kans te geven zich te blijven ontwikkelen. In deze show hadden we de volgende gastchoreografen: Femke Rijks, Romy Houwers, Kimberley Meijer, Manou te Voortwis en Fleur Swienink.

‘Genoten van deze voorstelling’

roerige aanloop

In eerste instantie was de borrelshow opgezet als dinnershow. Deze zou al in januari 2021 plaatsvinden.

Helaas gooide corona keer op keer roet in het eten. Iedere keer was het weer schakelen en zoeken naar de mogelijkheden die er wel waren. Nieuwe plannen maken, een nieuwe datum zoeken, nieuwe repetities inplannen, de choreografie weer omgooien.

Heel even leek het erop dat de show helemaal niet meer door zou gaan. Maar we konden toch niet toestaan dat al het werk voor niets was geweest? Deze dansers, choreografen en gastartiesten verdienden een podium. Weer werden de plannen omgegooid maar dit keer ging het door.

Ook dat is waar Evolutio voor staat. Positief vooruit denken. Zoeken naar mogelijkheden. En zo konden we toch ons publiek en onze dansers trakteren op een fantastische voorstelling.